Hjälp

Satt och surfade runt på olika bloggar och kom in på en gammal stenseletjejs blogg, och hittade där en länk till en sida som skrämde mig så hemskt... Titta själva.. http://must-be-thin.bloggagratis.se/ Det finns tydligen dom som har mottot "stay strong, starve on" !!!!!!!!!!!!!!! hjälp säger jag bara

Sen hittade jag en som hade kommenterat denna tjejs blogg, och hon hade skrivit såhär i ett inlägg på hennes blogg.
"Döden skrämmer mig. Och jag leker med den. Något som skrämmer mig mer är mig själv. Jag är rädd för mig själv och mina tankar. När jag tror att jag mår bättre, och kanske är fri från min ätstörning, då poppar en mörk, dyster tanke upp i huvudet och jag fattar att jag inte har kommit någonstans. Att jag är intlåst och nyckeln är borta. Ingen kan rädda mig. Folk tycker att jag borde söka hjälp, men jag vill inte förlora... Jag vill vinna min livskamp. Jag vill ha ett lyckligt och kontrolerat liv, jag vill känna att jag har åstakommit något. För mig själv. Om jag skulle söka hjälp skulle jag förlora. Jag sitter och undrar när jag ska dö, för jag är svag nu. Men ändå kommer inga tårar. Fattar ni?! Det var ca 3 månader sedan jag grät senast. Om jag bara skulle få känna en tår falla ner för kinden, så skulle allt ordna sig. Då skulle ana finnas hos mig igen - som min stöttande vän. Den enda som förstår mig finns i mitt huvud, en röst. Och hon kommer längre och längre ifrån mig. Om hon bara skulle komma tillbaka och stötta mig, om hon bara skulle ge mig tillbaka mina tårar och bli min ängel igen, då skulle jag vara en bit på vägen."

Okej, dom vill vara pro-ana.. (Pro-ana åsyftar till en grupp och/eller förvriden form av "subkultur" som lyfter fram anorexia nervosa som en livsstil istället för ett sjukdomstillstånd.) Vadå, har dom en röst inne huvudet, och denne röst heter "Ana"?  

Dom behöver hjälp, helt seriöst.....

image47


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: