Hänger ni med???

Jag håller på ta igen all missad blogg tid.. Det bara sprutar ut inlägg :) hihi

Satt och betalade räkningarna idag, och man blir ju riktigt deppad varje gång.. Man jobbar och sliter för att betala flera tusen för att bo, och att äta, och en massa annat.. Helt sjukt vad grejjer kan kosta! Fast sen tänkte jag om.. Och så tänkte jag på hur självständig man kan vara.. Tänk att jag har en tvåa på 68kvm helt själv, som jag betalar för helt själv. Den är sjukt nära stan.. Jag har en bil (vi behöver inte prata om i vilket skick den är i ....HRrrm...) som jag försäkrar och betalar bensin till alldeles själv. (den är skattebefriad också, hoho) Jag köper precis den mat som jag är sugen på, även om det är dyr mat. Och tänk på alla grejjer som jag fyllt lgh med, allt det har jag betalat HELT själv.. Jag menar, soffa och dator, mattor, högtalare, tvbänk, soffbord, gardiner, köksbord och allt sånt tjaffs... Jag räknade, och mitt vardagsrum är fyllt med grejjer för typ 10.000:- Bara vardagsrummet alltså... Och då har man ju inte ens räknat med allt småtjaffs som man köper heller... Tänk på allt detta, och så tänker du på dom som inte ens har ett hem? Lite dramatisk är jag, javet.. Men vi är långt ifrån fattiga, det är nog bara vi själva som är trög på att inse det :P

Och till slut så slutade jag tjura över räkningarna, i slutändan så är det ju bara pengar.... faktist....

nu ska jag se film :) tjoo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: