Dag 03 - Mina föräldrar

Oj, hur ska jag få med allt jag tycker och känner för min lilla mamma och pappa :) Det går inte... Men jag försöker...

Jag har världens bästa mamma :) Om jag ska beskriva henne med 3 ord så blir det snäll snäll och snäll. Jag vet ingen annan människa som har ett lika gott hjärta som min mamma. Hon är superbra på att lyssna och varenda gång livet känns åt helvete så känns det direkt bättre så fort man får höra mammas röst. Min mamma blir ganska lätt stressad, vilket jag och vickan brukar ha roligt åt genom att spela benny benassi - satisfaction. Då ser man på henne hur hon nästan håller på vändas ut och in, hihi :) Hon oroar sig ibland för mycket, men så är nog alla mammor :) Jag har nästan aldrig hört min mamma höja rösten å bli förbannad, det behövdes bara en blick och sen vet man vad man hade gjort fel och hur idiotiskt det var. Jag har alltid pratat med mamma och hon har alltid lyssnat och funnits där, det är det bästa jag vet med henne. Jag skulle kunna fortsätta i evigheter om hur bra min mamma är, men avslutar där.. :)

Jag har också världens bästa pappa :)
Han är så söt... pedant ut i fingertopparna och är duktig på att ha ordning och reda. Han har den kortaste stubin av alla människor jag känner, och är väldigt duktig på att prata för sig själv :) Min pappa tycker om bilar och motorcyklar och sånt, allt som har en motor helt enkelt, och han har ett par garage där han har sina leksaker :) Finaste garaget finns dock på odlarvägen 1, han har också fått ett fint smeknamn av farbror Hans och tant Lena, Åkes puts och gnid. :) Jag pratar med min pappa typ varje dag. Jag är och har alltid varit pappas flicka, och det kommer jag nog alltid att vara :)

Tillsammans är dom världens sötaste par :) Jag blir varm inombords av att se dom tillsammans och fortfarande kära i varandra. Känns konstigt att säga så om ens föräldrar, haha, men jag är glad över att dom är lyckliga tillsammans! Jag tror att om föräldrar klarar sig förbi småbarnstiden och tills alla flyttar hemifrån, och lyckas hitta tillbaka till varandra efter det så håller man ihop livet ut... Dom passar så bra ihop, dom är verkligen helt olika personer och ändå funkar dom så bra tillsammans. Dom kompletterar varandra :)

Mina föräldrar, Karin & Lars-Åke Andersson
Världens bästa mamma och pappa, älskar er till månen och tillbaks! :)









Kommentarer
Postat av: Fanny

Dom är underbara!! <3

2010-12-01 @ 16:24:04 / URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: kusin L

det där med blicken och ingen höjd röst tror jag är genetiskt. paps är likadan (vad jag minns, gjorde ju aldrig nått dumt -eller?) Kram <3

2010-12-01 @ 21:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: