vänner.....eller?

Även om jag inte vill bry mig, och även om jag har kunnat lämna allt gammalt bakom mig NU, så blir jag ändå arg när jag får veta nya saker som hänt, sånt som jag inte hade en aning om. Mina gamla kompisar från storuman har gjort mer dumt (om det går) än vad jag trodde.. Jag blir inte ledsen, och egentligen inte heller arg NU, men jag tycker att vissa saker gör man bara inte mot sina bästa vänner, och det är väl där vi är olika. Jag förstår inte helt enkelt! Jag har aldrig skrivit rakt ut om det som har hänt, det känns inte helt rätt att bokstavera det och få det nerskrivet. Men det är nog det värsta jag hittills gått igenom. Men någon dag ska det fram här, för det kommer upp någon gång då och då i mitt huvud. Som när man är hemma på annandagen, eller storumandagarna, eller bara överhuvudtaget när man åker hem och träffas allihopa. När man är ett större kompisgäng så blir det svårt för dom andra som inte alls är inblandade. Kanske hade det varit ännu jobbigare om jag fått allt i en klump, allt på en gång.. Kanske hade det varit lättare? Jag vet inte..

Jag hade helt kunnat lämna det kompisgäng jag hade. Stå ensam kvar, och helt börja om på nytt. Till en början gjorde jag det men efter ett tag tänkte jag, till vilken nytta? Några av mina bästa vänner fanns ju fortfarande kvar. Dom ska inte behöva "välja sida" heller, det är fel, även om jag hade velat det. Så det var bara att tuffa till sig och ge sig in i matchen igen. Som tur var så hände allt detta just när jag tog studenten, och efter sommaren flyttade jag. Så den enda kontakten jag hade med mina andra vänner var nästan bara över telefon. Så jag kunde fly fältet och liksom hela mig själv i lugn och ro :)

Idag är jag nöjd med mitt liv. Idag har jag underbara vänner som bryr sig om mig och aldrig skulle gå bakom ryggen på mig. Det är det som räknas.. Och dom här två tjejerna har båda två nu efteråt kommit med frågan "Kan vi bli kompisar igen?"
HUR ska det gå? Hur kan man vara vänner när man inte drar sig för att göra det värsta en vän kan göra.. om och om och om och om igen... och värst av allt, inte ångra sig eller tycka att man gjorde fel?  Svara på det....

over and out


Kommentarer
Postat av: Gina

Du är förbaskat stark egentligen min fina vän! Du vet vilka som finns här för dig om du behöver prata eller så! Puss <3

2010-01-19 @ 11:29:46 / URL: http://giinaa.blogg.se/
Postat av: Ida

Du starka kvinna. Tänk på allt som du har gått igenom och var stolt över att du står upp och mår bra. Ringer sen. Puss

2010-01-19 @ 12:33:36
Postat av: kusin L

Kram på dig där borta vid Blåvägens ände ;-)

2010-01-19 @ 17:40:17
Postat av: Johanna

PUSS <3

2010-01-21 @ 22:52:48
Postat av: Angelica

Skit i alla egoistiska köttskallar som måste bryta ner andra för att få sig själv att växa! Dom är inte värd det. Puss och kram

2010-01-22 @ 00:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: