Kanske nytt hem?

Pga av flera anledningar så är jag seriöst på jakt efter en ny lägenhet. Det må va att min är fin och söt liten etta som jag faktist trivs ganska bra i, men grannarna stör mig så jävulskt. Såklart ska detta vara utlänningar, en kille som jag stötte på i trapphuset när jag flyttade in, han har varit och knackat på flera gånger och ropat in i brevinkastet och förra veckan så stötte jag på en annan utlänning utanför tvättstugan, han skulle prompt prata med mig vilket jag försökte undvika så myket som möjligt, men han sa massa obehagliga saker tex att jag var så jävla snygg och att det var ju bra att det fanns så snygga tjejer i huset och att han kanske skulle hälsa på någon dag. Frågade om jag var gift? Jag försökte komma därfirån så fort jag kunde och sa bara att jag hade pojkvän och han skulle inte bli så glad om han kom förbi. Det visade sig sen att den första killen och den här andra killen var kompisar, no shit va, ursäkta mig men alla turkar känner ju verkligen varandra. Skulle inte förvåna mig och dom var kusiner eller nåt...

En annan anledning är att varenda jääävla kväll så är det en nån idiot som står utanför med bilen och tutar... tutar och tutar och tuuuuuuutar... Det brukar oftast vara vid 7, sen lite senare vid tio halv elva... I förrgår stod han därute och tutade och då var klockan halv tolv, IDIOT! En annan anledning är att det luktar satan på mitt våningsplan i trapphuset, vet inte hur jag ska förklara det men det tar emot att andas in när man kliver ur hissen.. Någon röker i lägenheten också och röklukten kommer in i min lägenhet genom ventialtionen på något sätt. Det luktar inte godis kan jag lova. USCH!

Därav anledningen till att jag vill flytta. Det får mig att sakna min FINA FINA lägenhet i umeå. Jag ska aldig göra mig av med den, och jag skulle nästan (jag sa nästan Ida) skulle kunna flytta hem bara pga den...

I alla fall, dit jag ville komma var att jag ska kolla på en lgh idag. Den är faktist billigare än min i månaden, vilket jag inte trodde var möjligt. Den är 5kvm större, minus en balkong men det gör mig inte så mycket. Läget kunde inte vara bättre, så jag hoppas jag får den. Har redan tackat ja, men får väl se om den går till mig eller inte. Vet inte vilken plats jag har i kön. Håll tummarna! :)

uppdat kommer senare :)

Kommentarer
Postat av: Ida

Du måste ju behålla den så du kan bo där när det inte är ett nästan länge ;) Vilket är snart hoppas jag!!

2010-11-13 @ 10:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: