Hett tips!

För några år sedan, jag tror jag gick typ andra året på gymnasiet för jag hade haft praktik i Umeå och skulle hem till stensele igen. Syrran skulle också upp så vi åker båda två i hennes bil och vi tajmar in just så att det är ett radioprogram på radion som handlar om svartenbrandt. Vi fastnar och lyssnar hela vägen hem, grymt bra, och i slutet säger dom att det är p3 dokumentär.

Nu när vi skulle åka från stensele tillbaka hit till västerås så lekte jag lite med telen och hittade appen sveriges radio. Och där kan man knappa sig fram till P3 Dokumentär och sedan finns det fleeeera avsnitt man kan lyssna på... Igår skrev jag ju som sagt att jag skulle lyssna på diskoteksbranden i göteborg.. När jag lyssnar på ljudböcker så somnar jag bara av dom efter typ 10 min, så vet jag inte vart jag ska börja nästa gång jag ska lyssna. Men med detta så går det inte att somna. Det är ju så himla intressant hela tiden. Ungdomarna berättade hur allt började, hur människor låg på golvet som dom fick krypa över, hur dom fastnade i nödutgången för att det var så mycket folk. I en garderob/litet rum på typ 3x4 meter var det 26 döda kroppar. Helt sinnessjukt!

Nu idag så har det varit föreläsning i e-tuna så imorse på bussen lyssnade jag på hagamannen. Den var lika bra, det är läskigt hur man kan relatera till det dom berättar, jag känner ju till vilka gator våldtäkterna hände på, vilket håll han sprang åt när polisen jagade honom osv... Jag vet att varenda gång jag gick under tegsbron där han våldtog en så brukar jag försöka tänka mig in i det. Hur hon höll på bli dränkt i vattnet och allt... helt sjukt!

På hemvägen lyssnade jag på morden i malexander, då jacki arklöv sköt ihjäl poliserna. Det är också svårt att tänka sig att han och jag har liksom vuxit upp på samma ställe, vi har gått i samma skola och haft samma lärare.. Och så slutade han sådär... Jag kommer såklart inte ihåg honom, och har inget minne av att jag sett honom nångång i mitt liv... Helt sjukt den här dokumentären också....

jag kan lätt tipsa om att lyssna på programmet. Det finns som app att ta hem till ni som kan ha appar. :) Perfekt om man är ute och går, tiden flyger liksom bara förbi....

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag veet! Jättebra! Bäst vid löpning och promenader. Men jag har svårt att inte kommentera eller säga något, kan bli lite fel när jag går ensam :p

2011-04-27 @ 22:45:52 / URL: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: