Voila!

Här har ni världens godaste american pancakes recept :)

3 dl vetemjöl
1 msk socker
½ tsk salt
1 tsk bakpulver
½ tsk bikarbonat
3 dl yoghurt/gräddfil
1 ägg
1 msk smält smör

Blanda ihop dom torra ingredienserna, häll sedan i yoghurten, ägg och smör.
Sen är det bara att dutta ut klickar (så stora man vill ha dom) i stekpannan på svag värme. Jag brukar köra på 3an eller 4an.
Och voila, fluffiga GODA pancakes :) En sats brukar räcka till 6 pancakes...

Jag brukar ta frysta bär och värma i micron och sen hälla i sirap, och servera till... Massssssa sirap på pancakesen också, bara för att jag är världens gottegris :D

Man kan ju också he bär i smeten men det har jag aldrig provat. Blåbär blir nog supergott!!


Kommentarer
Postat av: Ida

Mäh! Vart har du fått det där receptet från ;)

2011-03-16 @ 19:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: