FEBRUARY 25 - panik

Jobbar 7-17 idag, det är rätt soft att va med lilleman på morgonen för han är inte så högljudd och kan pyssla på med sitt eget tyst och lugnt. Man behöver bara ge honom lite directions då och då, visa att man är intresserad i det han gör :)

Har just hämtar upp Henry från skolan och har bytt ut det tysta lugna mot att ha en skrikande unge i örat hela tiden. Hela.tiden.
Höll på brinna av hela tiden så jag tänkte att en shake tystar dom ett tag, så svänger förbi donken och köper två shakes, en till mig och ger Wil den andra och vänder mig framåt och hör ett KRASCH och därefter "Wil dropped it on the floor!" Vänder bak och ser halva shaken på golvet i bilen. HELVETTE!

Tar tio djupa andetag och ungarna fortsätter skrika och jag hör mig själv säga "quiet, quiet, quiet, quiet" tillslut hör dom mig och jag förklarar att nu sabbade dom shaken så nu får dom va utan och då blir dom tyst och lite ledsna. Som tur var så hamnade shaken på gummimattan och bara lite i bilen, som jag fick bort.

Tystnad hela vägen hem.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hahaha, tur att du har tålamod! Jag hade typ dött.

2013-02-26 @ 20:39:49 / URL: http://annaekvall.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: