JULY 16th - Dålig uppdatering

Nu ska jag bli duktig på att uppdatera. Jag lovar er! Jag har haft semester, därför har jag inte haft tid att uppdatera något... Åkte till Miami den 6e juli och kom hem igår. Eller hem och hem, från och med igår så bor jag i Seattle istället för Milwaukee. Flyget var asjobbigt, det tog 6½ timme från miami och hit.. Tröttsamt! 
 
Hela den här ledigheten behövdes så fruktansvärt! Vi har haft så roligt och skrattat så mycket så jag har fortfarande ont i magen. Först blev det två dagar i Miami, Hollywood. Stor miss kan jag säga, det var ju helt dött, men vi hade kul ändå, men vi bokade om hotell så nästa hotell fick bli på south beach. Så efter två dgr där uppe så hyrde vi bil och rullade iväg mot the keys.. Helt GALET vackert! Vita stränder och turkost vatten... Underbart! Bodde på ett superfint hotell som låg två blocks från bargatan, det var perfekt. Inga ojlud och ändå nära att gå. (i klackar) :)
 
Vi åkte på en snorkeltur och blev tjenis med besättningen och fick smeknamnet "swedish bikiniteam", han påpekade flera gånger att han var singel och vi behövde inte vara oroliga för han kunde munmotmun metoden... Såg massa coola fiskar och när vi kommit upp på båten igen så var det flera som hade sett ett gäng hajar, Frida som är livrädd för hajar höll på få hjärtsnörp, så det var nog sista gången vi fick med henne ner i vattnet :) 
 
Efter 4 dgr i Key West så började vi dra oss tillbaka mot Miami, stannade på en strand på vägen tillbaka där vi höll på grillas sönder, inte ett moln så långt ögat kunde nå och inte nån skugga heller för den delen :) Hittade ett shoppingcenter istället och strosade runt där ett tag istället innan vi åkte och lämnade tillbaka bilen och åkte till south beach... 
 
Helt OK hotell på south beach, vi hyrde en lgh så vi fixade egen frukost varje dag (vilket var lyxfrulle om man jämför med hotellfrukost här i usa = den suger!) och hade gångavstånd till det mesta. Hotellet hade cyklar man fick låna, så vi lånade cyklar en dag och cyklade hela vägen ner längs south beach... Varmt så man höll på smälta bort, men det var hundra gånger skönare med cykel än att promenera. Efter vi hade dragit hela vägen ner så cykade vi tillbaka längs stranden och stannade på ett ställe vi tyckte såg himla bra ut. Betalade för solstolar och gjorde oss bekväma, efter sisådär 1timme inser vi att vi har lagt oss på en gaystrand. Skrattar lite åt oss själva och har sjukt kul resten av dagen! Namn som gladiatorn, ebony och speedy gonzales kommer för evigt att vara ihågkomna! Lätt den bästa stranddagen! 
 
En utekväll lyckades vi på, blev bjudna till ett vip bås av en promoter. Så glada i hågen gick vi först på happy hour hostat av hotellet, sen iväg till klubben som vi trodde skulle va skitroligt. Det visade sig att det var inte alls kul, dåligt uteliv Miami, det får inga toasters av mig. Tacka vet jag vässan, svenskt uteliv är det bästa! Goda drinkar och snygga killar. Finns ingetdera i USA... 
 
Näst sista kvällen läste vi på och hittade en italiesk restaurang, Cafe Prima Pasta, som hade fått riktigt bra betyg, åkte dit och blev rejält bortskämda. God mat så förbannat, bjudna på drinkar och efterrätt och dom hade de trevligaste servitörerna.. Om ni någon gång åker till Miami så måste ni åka dit! 10 poängare, nästan 11.. 
 
Sista kvällen så var vi varken sugna på gå ut och äta eller göra nåt ansträngande. Så det blev bio och popcorn helt enkelt. World war Z med Brad Pitt.. Riktigt bra film, den hade flera hopp-i-stolen-ögonblick... Gick hem efter bion och slocknade på tre röda alla tre... 
 
Det känns som vi hunnit så mycket så dom här dagarna, och det har varit så underbart härligt att ha Frida och Vickan här. Det var inte jobbigt att lämna dom på flygplatsen, det kändes faktist bra att göra den här semestern efter halvtid. Nu är det lika länge kvar här i USA och med tanke på hur fort dom här sex månaderna har gått så kommer nog dom här sista månaderna gå ännu fortare... Lite mer besök från sverige i september och sen kanske det blir en tripp till MKE när Kristi fyller 30 i nov, ska hinna plugga mina 6 credits och sen har jag en hel månad att resa runt det sista jag gör... 
 
Alla kläder är uppackade och allt är tvättat från semestern, nu ska jag leta åt en hdmi kabel så jag kan plugga in datorn till tvn så jag kan se film... 
 
Tjing på er!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Key West är ett helt otroligt ställe. Vilken atmosfär det är där. Finns Sloppy Joes kvar?

Svar: Men eller hur! Jag älskade det!! Japp, det fanns två styckna, vet inte vilket av dom som är den "ursprungliga" dock :)
Kicki

2013-07-18 @ 19:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: