JULY 19th - Om hemlängtan

Sista jobbdagen för den här veckan, jag är ledig imorgon och söndag så jag tror jag ska försöka kolla in ett gym imorn på förmiddan, förhoppningsvis så kör dom bodyjam vid halv tolv så kanske jag kör det, det var länge sedan :-) Som har shbam, men bara på fredagar kl fyra, så jag hoppas att mina jobbtider passar så jag hinner gå på det :)
 
Sen vill jag ta bussen ner downtown också, gå runt och se vad som finns... Kanske på söndag eller imorgon efter lunch nångång.. Får så hur mycket som jag hinner med... 
 
Jag längtar hem mer och mer nu för varje dag som går... Eller inte så att jag har hemlängtan, men att det ska bli skönt att åka hem... Jag längtar efter att ha ett eget hem, att inte vara inneboende hos någon. Det känns lite som att bo hemma hos mamma och pappa all over again, att bara ha sitt rum som sin egen plats, fast det ändå inte är ens eget. Om ni förstår vad jag menar? Lite flummigt, men ja.... 
 
Jag längtar efter att borra ner huvudet i pälsen på Kato och bara kramas... att gå ut på morgonpromenad, även om det regnar eller är snöstorm... Jag längtar efter svensk humor och att prata svenska... att handla på ica, och packa ner sina varor själv.. att gå på restaurang och inte behöva tänka på hur mycket man ska dricksa.. 
 
Men som sagt, sex månader kommer flyga förbi.. Missförstå mig inte, jag tycker om att vara här och det är en upplevelse, och jag får va med om nya saker varje dag och lära känna massor med nytt folk. Men sverige är ändå sverige, HEM!
 
Henry sa en bra sak idag när vi lekte, dom har en filt med världskartan som sitter på väggen, sen en massa lappar till med kardborre på baksidan så man ska fästa dom där dom hör hemma. På lapparna är det antingen djur eller så står det en huvudstad och så finns det en lapp med ett hus där det står MY HOME. Idag kom han och satte huset på bröstet på mig (typ framsida axel) och så sa han att "Home is where you heart is"... Kloka ord från en 5åring.... 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: