JULY 25th - Sola sola sola

Jag började faktiskt klippa håret igår.. Började lite i luggen och kapade lite, men saxen var så jäkla dålig så jag hejdade mig... Fick lite ångest efteråt, jag har aldrig klippt i mitt eget hår förut... Känslan när man klipper en dålig frisyr (tro mig, jag har gjort det FLERA gånger) eller färgar håret och det bir katastrof, det finns inget värre tror jag... Jag har sett frisyrer i tidingar och peppat mamma att klippa av det, sen när hon väl gör exakt som i tidningen så ser jag i spegeln att det inte alls är samma, fejset passar liksom inte in i frisyren, så då tjurar jag istället och så blir mamma ledsen än fast hon gjorde exakt som jag sa.... Eller när jag peppat henne att bleka mitt hår och lägga in en askblond färg, och så slutar det med att jag blir gul eller lila i håret... Den har jag också provat.. 
 
Stackars mitt lilla hår... Men en mamma som frisör har jag nog provat det mesta... jag minns att jag tjatade till mig knallrött när jag gick ettan... Sen blev det svart... Sen svart med lila underhår.. Sen brunt/rött... Sen klippte jag av håret, pojkkort... Sparade ut det, vilket tog några år... Sen pendlade jag mellan brunt och blont.. 6 månader blond, 6månader brunett.. Stackars stackars hår....  Men nu har jag stannat vid att va blond. Suget att färga brunt kommer sisdär var 3e månad :-) Men det är för mkt jobb att få tillbaka det blonda... Kanske om nåt år.... haha... 
 
Imorn ska jag iaf åka och köpa blond färg, jobbar kväll så då har jag nåt att pyssla med... Är lite lätt nervös att jag ska pajja hela håret, men det ser inte ok ut som det är nu... 
 
Nog om håret... Tror ni jag tog mig upp imorse? NEJ.. jag vaknade och va pigg kl6,30, men sen va det så skönt att ligga kvar så jag låg kvar helt enkelt... Ringde mamma och surrade med henne ett tag, sen var det dags att kliva upp och börja jobba... MEN, jag gick upp till gymmet ikväll istället och gick på bandet i en halvtimme, har inte sprungit på tre veckor nu så jag startar lugnt... Körde lite axlar och bröst också, dom hade riktigt bra hantlar, och maskinerna såg också hyffsade ut... Kanske inte behöver slänga pengar på ett gymkort ändå :-) Lyxigt med gym och pool i clubhuset. :-) 
 
Nu ska jag se lite ally och sen soooova... 
Hej på er...
 
tre amigos i solnedgången... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: