OCTOBER 6th - slut på helgen

Varför kan inte helgen vara längre? Fredags blev det utgång med Brian och Alex. Vi började på en pub i bethesda med Dave och Greg också, men dom ville inte gå ut så det blev bara vi tre som drog vidare. Sjukt kul hade vi iaf, och sent som attan blev det... Sovde hos grabbarna, och fick hämtning på morgonen för att åka med Andy på fotbollsmatch! Inte pigg kan jag säga. 

Varmare dagen i historien tror jag. Typ 30+ och klarblå himmel. Ingen vind. Jag höll på svettas bort. Lagom nog så åkte vi efter matchen till en orchard. Där dom hade pumpkin fest, så det var massa aktiviteter för barn, bland annat en cornmaze. Tänk er ett cornfield och så har dom gjort gångar i den, som en labyrint. Utan vind, och inne i mazen var det tack och adjö till den lilla vindpust som kom då och då. 

Tog ungefär en hel evighet tills vi hittade EXIT, och vi alla var nära att bust through the freakin corn, som Caroline, 5år så fint uttryckte sig, jag kunde inte annat än hålla med. Men till slut hittade vi ut. 

Efter några timmar så var vi alla redo att åka hem. Helt sjukt varmt, det är ju höst, men det känns som högsommar! Kom hem och jag ringde Vickan och tomtom och pratade i en timme sen mamma ett bra tag också. Efter jag lagt på var ögonlocken så tunga och sängen så skön så jag small av, vaknade tre timmar senare och tvingade mig upp. 

Klockan va nio och jag hade kunnat sova i en evighet till... Trött! 

Idag vaknade jag iaf upp utvilad, gjordebjag söndags ständig och sen åkte jag iväg och köpte ingredienser till negerbollar!! Yum! Så när jag kom hem fixade jag ihop det, och nu när jag har vaniljsocker så smakar det ju gudomligt!! Farligt gott! Kidsen gillade det sjukt mkt, dom proppade munnen full och ville inte sluta äta! Godkänt :-) 

Svenska pannkakor med grädde och färska bär blev det till middag och jag fick två av tre att gilla det :) Aidan var inte helt hundra, men han åt tre stycken så SÅ dåliga kan dom inte ha varit :)

Nu ska jag ta och sova, ny vecka imorgon. Ska skicka iväg kidsen till skolan sen iväg på gymmet. Benhinnorna känns bra igen så nu är det bara att köra på!! 

Natti natti på er! 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: