JANUARY 28th - Kallllllt

Jag ligger i soffan med en filt och håller på frysa ihjääääl!! Det är så himla tråkigt när det är så himla kallt! Man vill inte gå ut, bara ligga i soffan och se mysiga filmer hela dagen! Just nu tittar jag på the bucket list, den är så himla bra! 
 
På tal om film. Igårkväll så åkte jag och becky och såg bio. 12 years a slave. Det är nog den starkaste filmen jag någonsin sett! Jag är inte alls känslig what so ever, men jag var nära på att gå ut ur biosalongen... Jag höll för öronen och blundade så hårt jag kunde.... Usch så vidrigt det var! Jag kan förstå varför den fått så många nomineringar, den var riktigt bra! Det är så himla otäckt när man tänker att det var säkert hundra gånger värre i verkligheten... För er som inte hört talas om filmen så handlar det dom en svart man på 1800talet som lever med sin familj i NY och har det ganska bra ställt, sen blir han kidnappad och såld som slav. Och som namnet på filmen avslöjar så är han slav i 12 år. 
 
Det var dagens filmtips :-) 
 
Jenifer är borta i veckan så jag och greg är ensamma med kidsen.. Så det blir lite pusslande här och där.. Idag ska jag hämta två av dom från skolan och åka med dom på tennis.. Sen lär jag väl hänga med dom tills Greg kommer hem... 
 
Fortfarande inget nytt bankkort, suck! Jag har typ inga pengar att röra mig med då mina cash är låsta på mitt konto... Har en check som jag ska försöka lösa in idag... får se om jag lyckas, allt har liksom gått emot mig när det gäller dom där jäkla pengarna... Fast om jag ska se det från den ljusa sidan så är det ju ett förjävla bra sätt att spara pengar... 
 
Nu ska jag se vidare på filmen.... 
Tjingeling! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: