Pirr i magen

För varje dag som går så funderar jag mer och mer på vad jag ska göra med mitt liv. Vad ska jag bli när jag blir vuxen? Eftersom jag inte vet, så är det ju ingen ide att plugga. Jag har ett jobb nu, och för ett halvår sedan så var det allt jag ville ha. Men nu är jag faktist lite less.. Inte vill jag sitta kvar på Ica Nära Berghem om ett år. Kanske inte ens ett halvt år.. Så vad ska jag då göra? Tankarna är många men då har man ju faktist ett liv, så man kan ju inte bara ge upp allt och dra precis när man känner för det. Ett liv i en resväska, ja det finns ju både för och nackdelar.. Just nu så ser jag nästan bara fördelar...

Sverige känns inte så spännande. Eller då ska det vara för att jag vill bo i huvudstaden och jobba på en tidning. Det är liksom det enda jag har känt att "det här vill jag göra!". Jag vill ha ett jobb där man kan klä sig fint och inte skita ner sig och bryta naglar hela dagarna.. (och hur lät detta???) Nä, planer finns och på dom senaste dagarna så finns det specifikt en plan som kanske kommer att fullbordas inom en snart framtid... do I dare???


Kommentarer
Postat av: Ida

Nu blev man nyfiken på planerna. Tack för idag förresten, alltid lika kul :)

2008-07-22 @ 23:05:28 / URL: http://idaform.blogg.se/
Postat av: Gina

Kör hårt säger jag! =) Trivs du inte eller går det inte så flytta tillbaka till umeå om du nu skulle till sthlm! Tänk om du inte tar chansen, nu när du verkligen kan, vad du skulle ångra dig om 20 år när du kanske har tre barn och hus och inte har samma möjlighet att göra det du vill längre!

Go for it =)

2008-07-24 @ 20:23:08 / URL: http://giinaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: