Kockar

Jag och Maja har bakat hela dagen.. Men maja har nog varit mer effektiv än jag.. Jag tror hon hann baka sju olika kakor medans jag hann en.. Men min kaka var lite mer avancerad :-) Tre lager som skulle kallna innan man fick he på nästa lager....Plus att jag har ringt bredbandsbolaget, och lite andra personer inför flytten... Men GOD blev min enda kaka iaf! Sen åt vi köttfärsbiffar och stuvade makaronies till middag.

På tal om bredbandsbolaget så hade jag riktigt tur att hamna hos en bra försäljare! Jag hade faktist tänkt säga upp mitt abonnemang för det var så dyrt att flytta det, men istället så behöll jag samma men fick det mycket billigare, och så slapp jag flyttavgiften... och den var på 495:- så det kan man väl kalla tur :-) Det var ju hur som helst en bra deal för dom, för dom förlorade ju inte en kund.. Men jag känner mig hel nöjd, det har var så bra som det bara kunde bli!

Fattig som en kyrkråtta är jag också. Denna månad ville översvämmas av räkningar. Som tur är så blir det nog mindre räkningar nästa månad. Tur det och inte tvärtom. Julmånad behöver man alltid lite mer pengar... Julklappar och allt som hör därtill... Ojoj, jag ska julpynt för första gången i mitt egna hem... Jag gjorde aldrig det förra året pga pengabrist och så var vi hemma mycket mera.... Men nu ska det bli av.. Julgardiner, ljusstakar, julblommor, kanske några nejlikeapelsiner, och lite pepparkakor  :-) MYYYYSSSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: