Man blir lite rädd

Det blir bara värre och värre... Varje dag i tidningen får man läsa om hur någon har dött? Och det känns som om att det dragit igång efter engla, eller så märker man det bara mer... Det är ju hemskt... Det var ju ett mord här i umeå för några dagar sedan.. Man tänker ju att "Jag bor på ett sådant litet ställe, här händer aldrig SÅNT" Men det GÖR det... Det är ju hemskt hur en kille på 20 år kan ligga och frysa ihjäl på en fullt bebodd gata utan att någon har märkt honom! Man undrar ju faktist vart det är på väg... För ett tag sedan var man så rädd för hagamannen, och man blev lite tryggare när han åkte in. Men där trodde man fel.. Man har egentligen bara tur om man kommer hem oskadd numera.... Jag är då alltid rädd när jag är ute och går, och märker att det går någon efter mig... Jag sätter ALLTID nyckeln mellan knogarna som man fick lära sig i skolan, och så ringer jag pappa, eller david... Lite löjligt kan man ju tycka, men tänk bara om det skulle hända någonting??? Bli ivägdragen in i skogen... Nä, jag är RÄDD....

Det är ju bara att gå in på aftonbladet och läsa, så är varenda rubrik om att någon är saknad, död eller mördad.

Snart ska Ida och jag åka en sväng på stan... Men det blir en kort stund, för sen ska jag hem och städa lgh...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: