Dag 01- presentera mig själv

Den 11 mars år 1988 föddes jag och fick namnet Ida Christina Andersson. Har under åren fått smeknamnet lillongen, snorven, krisse, krille, det senaste är ekorren men det vanligaste och det alla kallar mig är Kicki. Jag är yngst i skaran av tre, och pappas lilla flicka. När jag var nio månader gammal så började jag hos min dagmamma Ylva, och hos henne gick jag till ända tills jag var 9-10 år. Jag har så många minnen, hon var världens bästa dagmamma och jag kom ihåg att min favoriträtt vad korvstuvning, och att jag hängde mest med Nicke och Fredrik. Vi tittade oftast på thundercats då jag fick leka cheetara, och då vi inte såg på det så var jag och fredrik oftast fiender och slogs jämt. Jag kommer ihåg att jag förlorade stora hårtofsar och det slutade till 99% av fallen med att jag grät krokodiltårar och sprang därfifrån.

När jag inte var hos Ylva, så hittade man mig oftast med min allra bästa vän Ida Björkås. Våra föräldrar är bästa vänner och grannar, så vi var som ler och långhalm, partners in crime. Vi va på semester ihop, firade jul och allt därimellan. Det är med henne jag har dom allra bästa barndomsminnena med, vi gled tyvärr ifrån varandra nångång under mellanstadietiden, just innan jag började sjuan. Trots det så är hon fortfarande min vän och jag ser henne som den lillasystern jag aldrig fick. :)

Sjuan startade och jag fick en massa nya vänner. Högstadiet var riktigt roligt. Vi hade en helt galet rolig klass, vi var dom värsta och det var alltid sattyg på gång. Jag träffade David vilket kom att bli min första kärlek. Livet var upp och ner, jag var tonåring helt enkelt. Jag gjorde många av mina "första" under högstadiet. Första kyss, första fyllan, första.... ja ni fattar...

Jag var en hästtjej, jag förljde med mina systrar till stallet från det jag var liten och började till slut rida. Träffade fler nya vänner och såhär i efterhand så är det några av mina bästa vänner. Så kul vi hade, jag kommer fortfarande ihåg min första och enda spökkväll som jag just hade blivit gammal nog att vara med på, som slutade med att alla stortjöt av rädsla..  Jag tyckte det var roligt, men mitt intresse av hästar dog som av. Jag kom inte ihåg vad som hände riktigt, men jag antar att det var för att dom andra av tjejerna flyttade och jag insåg att jag kanske inte var så intresserad av hästar.

Jag gick ut nian och valde mellan att gå estet dans i vilhelmina eller media i storuman. Jag valde det senare. Det var tre händelserika år. Jag hade ett stormigt förhållande och var själv väldigt osäker. Jag hade hela tiden min bästa vän Ida bredvid mig som alltid stod på min sida, och fanns alltid där. Vi var 12 st i våran lilla klass, och vi hade dom bästa lärarna av alla klasser, för vi hade linjalen + Pia. Jag gillade inte skolan så mycket, och nu i efterhand kan jag tycka att jag borde ha fokuserat mer på plugget. Men det är väl sånt alla inser efter några år... :)

I slutet av gymnasiet så hände det mycket i mitt liv, jag bröt ihop och jag kommer ihåg att allt blev svart. Jag missade min student, det är något jag grämer mig över än idag. Jag var otroligt ledsen och blev ännu mer osäker på mig själv. Jag var arg hela tiden och visste nog inte vad jag skulle göra riktigt. Jag jobbade hela sommaren efter gymnasiet och i oktober flyttade jag och David till Umeå.

I umeå sökte jag jobb. Jag började på online som telefonförsäljare, efter 6 månader hade jag tur att hamna på ICA nära berghem. :) Efter ett år på ICA så fick vi ny ägare, och såklart blev det många förändringar. Jag kan inte säga att vi kom överens i början jag och chefen, för detta var i slutet av mig och David så jag var ganska låg mest hela tiden. I mars 2009 blev jag singel och flyttade till teg och jag blev en helt ny Kicki...

Jag trivdes helt plötsligt på jobbet, jag kom riktigt bra överens med chefen, jag tog fram en målarpensel, kakel och tapeter och renoverade om hela lägenheten, tror det behövdes i min healing :) Sen efter det har livet bara rullat på. Jag gillade mitt jobb på ICA, det funkade, men nu efter 3 år så kände jag att ett år till skulle få mig att fastna i umeå, och jag ville ju vidare. Så jag sökte in på hudterapeut i sthlm, men tog mig tyvärr inte in, och hade då som back-up plan att läsa till nagelskulptris. Sagt och gjort så hittade jag världens bästa Jess som gjorde apsnygga naglar och kände att henne vill jag lära mig av. Så jag packade ihop lägenheten och ringde pappa som kom med släpet och så körde vi ner till västerås den 20 augusti. Såklart hade jag världens bästa sommar innan jag åkte, jag njöt av varenda dag. Lägenheten i umeå har jag kvar men Linn bor i den, så vi var roomisar i lite mer än en månad. Så mycket vi hann göra :) <3

Helt plötsligt blev jag västerås bo. En liten lägenhet fick jag, 26kvm stor. Jag började utbildningen och ÄLSKAR DET, och ångrar inte en dag att jag gick den. Håller just nu på att gå en starta-eget utbildning via arbetsförmedlingen. Den är färdigt imorgon, så nu sitter jag på en affärsplan och kliar mig i fingrarna att få börja arbeta med detta! Planer har jag, och mer får ni veta om det framöver. :)

Det var en presentation av mig själv. Försökte att inte få den så jäkla lång men det skenar ju bara iväg när man börjar skriva.... detta var dag 01... och förhoppningsvis det längsta jag någonsin kommer att skriva... haha

Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

gulli-du=)!

2010-11-30 @ 16:57:28 / URL: http://linnetgoes.blogg.se/
Postat av: Karin

MEN!! jag är ju också född 11 mars 1988!!! Vi bara måste fira ihop nästa år! haha!

2010-12-03 @ 14:01:48 / URL: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: