Duktig

Min lilla gullfia är duktig... Hon va ensam 4 timmar idag och när jag kom hem hittade jag bara en pisspöl.. På golvet, inte på mattan som jag hade befarat... Duktig tjej! :)

Ikväll har Maria varit här med pepsi... Hundarna har busat och vi har fikat.. Åt bullar till middag, inte smart Kicki, har sjukt ont i magen nu :( buhu

Är sjukt trött, och imorn ska jag upp tidigt så det är väl bara att lägga igen ögonen :( skönt med hela imorn, sen längtar jag till helgen är slut...;) knäpp? Jag? Hihihihihi

Tjing tjong


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bara en totis, första 6 mån bör dom inte vara ensam mer än 30 min - 1 timme

2011-12-09 @ 12:48:40
Postat av: Kicki

ska väl egentligen inte behöva förklara mig tycker jag, men det funkar fint att lämna henne nån timme själv, och jag föredrar att försöka lära henne att va själv redan från början, vill inte vänta till hon är 6 månader. Jag har ju ett liv som ska gå ihop också. Livet stannar inte upp bara för att man skaffar hund.

2011-12-09 @ 18:43:41 / URL: http://kiks.blogg.se/
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



I nätbutiken missalicia.se hittar du accessoarer för dig och ditt hem. Perfekt för julklappsshoppingen!



Vänliga hälsningar,

Miss Alicia



PS. Just nu pågår en ADVENTSKALENDER med fina priser på vår Facebooksida! Gilla sidan för att kunna delta: http://www.facebook.com/pages/Miss-Alicia/118723208236702

2011-12-09 @ 19:21:28 / URL: http://missalicia.se
Postat av: Anonym

Nu menade jag ju inte att hunden inte ska träna på att vara själv längre stunder, men det är fortfarande en liten varelse.. Du skulle väl aldrig lämna en bäbis själv? Sen kanske man ska överväga att skaffa hund om man vill fortsätta leva sitt "vanliga" liv.. Vissa människor ska inte ha djur.. Men du vet nog vad som passar din hund bäst.

2011-12-09 @ 20:03:24
Postat av: Bettan

Om man kan något alls om djur och hundar så han man väl bättre vett än att jämföra en valp med en bäbis...? Vissa människor uppfostrar sina hundar på ett sätt andra ett helt annat, tycker inte att man ska döma och vill man ändå göra det kan man stå för det och inte skriva anonymt. Jag har en sällskapshund/gårdshund. Jag är egen företagare, mamma, hästägare och hyfsat aktiv, min hund både följer med mig eller är hemma på dagarna. Vilket som fungerar för oss för min hund är van vid det. MINA hundar har varit ensamma som valpar precis som kickis, endel tidigare än andra. Vi formar alla våra hundar som vi vill ha dom, och använder hunden efter eget behov och tycke. Jag förstår verkligen inte kommentaren om att man inte kan leva ett "vanligt liv" om man har hund?

2011-12-09 @ 23:27:14
Postat av: Anonym

Jag har inga djur själv men tyckte det länge för en valp att vara ensam. Men här blev det ju ett överdrivet kaos bara för att man säger vad man tycker!

2011-12-10 @ 12:36:59
Postat av: Kicki

Kaos var väl att ta i. Kommenterar man får man vara beredd på svar också.

2011-12-10 @ 15:06:30 / URL: http://kiks.blogg.se/
Postat av: Fanny

Intressant diskussion, vill inte heller påstå att det är kaos. Men tål man inte motargument så kanske man tycker det blir kaos? .. "Du har inga djur själv" så vad vet du då om vad en valp klarar av och inte? Är din åsikt baserad på kunskap eller fakta? De är två helt skilda saker. Vänjer man aldrig en valp att vara ensam längre stunder, så skapar man sig bara mer problem genom att skjuta den upplärningen längre fram i tiden. Ju förr desto bättre. Det är min åsikt! Kicki gör helt rätt :)

2011-12-11 @ 00:47:33 / URL: http://fannysundstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men jag har väl kanske haft djur! Om ni missat det så hunden ett flockdjur, och visst att man ska börja träna dom tidigt men man måste också tänka på dess behov som liten. Nu tror ju inte jag att du missköter din hund på något sätt, men har sett många fall där hunden kommit i kläm pga ägaren som inte tänkt efter före...

2011-12-11 @ 10:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: