Bajs arbetsförmedligen

Jag blir halvrädd! Ringde arbetsförmedlingen idag för att boka upp ett möte med en handläggare som kan hjälpa mig med det sista i ansökan för starta-eget bidrag. Kvinnan jag pratar med blir jätte fundersam och säger att jag inte ens kan söka bidraget för att jag är för ung!?!?!?!!? Man får söka det from. 25 år. Är man yngre så måste man varit inskriven och arbetslös i 90 dagar, och det har ju inte jag... Dumma regler eller vad?

Hon blev också väldigt konfunderad då jag gått starta-eget utbildning genom arbetsförmedlingen i höstas. För den skulle jag inte ens ha fått gått eftersom jag inte är nog gammal. Så hon skulle utreda detta och försöka se vad dom kunde göra. För hittills har dom jag pratat med inte sagt en knyst om detta, utan bara uppmuntrat mig...
Har lite halft ont i magen för jag har ju redan lokal där jag ska hyra in mig, och hur glad kommer då dom att bli om jag säger att det plötsligt inte går?? PLUS att jag vill ju inte gå arbetslös hela sommaren? Jag får ju stämpla iofs, men ändå.

Får jag inte detta bidrag så ska jag lätt resa utomlands hela sommaren bara för att... Då är jag liksom tillbaka på ruta ett igen...

Hon skulle iaf ringa mig imorgon så det är ju bara att hoppas på det bästa. Jag vill ju börja jobba!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: sofia

är d här i västerås du ska hålla hus m egna företaget då? är d naglar?:)

2011-05-03 @ 18:44:54 / URL: http://millionbucks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: