Kyckling!

Nu ska jag dela med mig av ett superrecept som jag uppfunnit helt själv!! :)


Du behöver:
  • Kycklingfile
  • soya
  • rapsolja
  • timjan

Ta en ugnsform och häll i ½dl olja, 1 msk soya och lägg ner kycklingfilen och mojsa runt så den blir indränkt, krydda med timjan och typ svartpeppar och kanske lite kyckingkrydda (vad du är sugen på). Sätt ugnen på 200grader och när den är varm så häll på 4dl vatten över kycklingen och sen in i ugnen i 45min.. Jag pressade ner i vitlöksklyfta nu också, det blir mums :) Vänd gärna nångång då halva tiden har gått.. Servera med grönsaker, typ broccoli blomkål och morötter. Saftigt och MUMS! :)

Jag brukar bara göra med 1 kycklingfile eftersom jag är själv, så ska man göra fler filear så kanske man får öka lite. Ni får prova er fram... Idag käkar jag fullkornspasta till, jag tror det blir smarrigt de med :)



Nu ska jag käka och se definitely,maybe som går på 3an :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: