Day 2

andra dagen med linser och idag känns det bättre faktist... lite jobbigt i slutet på dan, men jag undrar om allt nageldamm är boven i dramat? Ögonen blir lätt torra när det yr damm hela dagarna.. :( Men vi får väl se hur det här går... Jag känner kanten på linserna, i ögat alltså, så går inte det till sig så vet jag inte om jag vill ha linser... Det ska ju inte kännas nåt ju.... hmm hmm hmmm

Nu ska jag kojsa för min hund vaknar typ halv sex på morgonen och vill ut, kan lova att jag ser ut som en zombie när jag går ut.. Tur att ingen annan är vaken då så ingen ser mig :P haha

Här är receptet Linnea, jag freestylade med nötterna, jag tog massor med valnötter endast :) GOTT!

2 bröd

5 dl dinkelmjöl
2 dl grahamsmjöl
3 dl rågsikt
2,5 dl rågkross
1 dl vetegroddar
1 tsk havssalt
4 tsk bikarbonat
0,75 msk brödkryddor
2 msk krossade linfrön
100 g valnötter
100 g hasselnötter
1 liter ekologisk filmjölk
0,5 dl brödsirap

Sätt ugnen på 175 grader. Blanda alla torra ingredienser. Rör ner filen och sirapen. Smöra och bröa två 1.5 liters avlånga formar. Grädda ca 90-100 minuter. Det går även att göra halva satsen och då grädda brödet i 60 minuter.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Men så gott det där lät, måste göras! Ang linserna...en del klarar av att ha kl hela dagen och andra kan bara ha kortare tider. Din arbetsmiljö kommer nog tyvärr att sätta lite käppar i hjulet. Många som arbetar där mkt damm förekommer fixar inte kl. Då får man komplettera upp mer med glasögonen istället. Vissa sorters kl kan kännas skönare än andra, men de måste man ju testa sig fram med. Lycka till iaf:-)

2011-11-09 @ 15:18:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: