Ledig

Det är ju helt underbart att vara ledig på en måndag :) Helgen blir extra lång.. Inte dåligt heller att jag är ledig imorgon också, woop woop! Har suttit och läst massa au pair bloggar, försöker hitta dom som är lite äldre och kanske inte just fyllt 18 och fortfarande går skola.. Har försökt läsa lite mer om hur matchningen funkar också och jag tror jag fattar nu... Det känns lite läskigt att dom ringer upp mig och så ska man prata engelska med dom, svårast är nog att hitta vissa ord, ordförrådet är ju inte det bästa när man blir lite stressad :) Men det ska nog gå bra.. Fatta vad grym jag kommer va på engelska när jag kommer hem igen... :))
 
Har ringt och pratat med hyresvärden och hon gillar nog mig ;-) För det var inga problem att jag hyrde ut den, hon ville bara veta vem det var och ha lite information och så.. Sen hade hennes dotters kompis och varit iväg som au pair och bott med en familj i new york som tydligen va några storfräsare, och hon hade trvits superbra hos dom. Så hon skulle höra med henne om familjen och sedan fixa den kontakten till mig.. Kanske kan bli nåt där isf... :)
 
Har börjat tänka på allt jag måste fixa.. typ resväska, har ingen stor så det måste jag köpa.. dom brukar ju va rätt dyra så det är väl lika bra att börja kika runt....
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: