AUGUST 5th - Massa blod och lite stygn

Sådär innan lunch, faktist just när jag öppnade brödpåsen för att ta ut mackor och göra peanutbuttersandwiches till grabbarna så håller Wil på att hoppa runt och fråga mig inte riktigt vad han gjorde, iaf så hör jag bara hur det smäller till på andra sidan av barbänken (eller vad man kallar det), och så skriker/grinar han så taket lyfter ungefär.. Går runt och ser han hålla för munnen, går fram och tar bort hans hand från munnen och det forsar blod.. Då blir han antagligen ännu mer rädd och fullkomligt gallskriker... Lyfter bort honom snabbt från heltäckningsmattan och tur nog så hann det inte komma blod på mattan... 
 
Jag lugn som en filbunke tar fram papper och torkar bort allt blod och lugnar honom så han slutar nästan grina.. Förklarar att vi måste torka bort att blod för att se vart han har gjort illa sig... Inser att det kanske är värre än vad jag trott från början... När allt blod är borta och han lugnat sig lite, så satte det väl igång att göra ont.. Han gick säkert på adrenalin i början... Så jag lägger honom i soffan och så satte jag på tvn, barnprogram... Lugnt och tyst och jag fick titta på läppen hur mycket jag ville... Visar sig att tänderna har gått helt igenom läppen, för på utsidan är det ett jack på 1,5cm och på insidan.....såg det värre ut kan jag säga..... Ringer T och ber han komma hem, och när han kommit hem och vi ringt till A och frågat vad vi ska göra, och efter några samtal till nån doktor så bestämmer dom sig för att åka in... 
 
Hem kom han med tre stygn på insidan och två på utsidan.... 
Positivt är ju att nu vet jag att jag blir lugn då sånt där händer... Han var helt panikslagen stackarn, måste ha gjort ont så förbannat... Jag trodde inte jag skulle palla blod så bra som jag gjorde... Så det känns bra :-) 
 
Efter jobbet så cyklade jag ner till gymmet och aktiverade min 7dagars trial... Så idag körde jag BodyJam, riktigt kul! Hängde inte med sådär alltför bra, men nästa gång så går det nog bättre :) Imorgon ska jag köra bodyattack tror jag.... i'm gonna diiiiieeeeee
 
Är osäker på om jag ska köpa eller inte. Det skulle kosta 54 dollar i månaden, dock ingen kostnade för att säga upp det... Men jag gillar ju dansklasserna.... Fast jag har ju ett gym här hemma som är gratis... Frågan är bara vad jag kommer använda mest... gymmet här eller gymmet där? Måste fundera på det här..... hrm
 
Min visdomstand har nog bestämt sig för att komma ut också. Och ja, jag har inte fått dom än... Dom har stått helt stilla sen jag var 18 och nu ska det börja jävlas? Är det inte bara för typiskt? Har googlat lite och det kostar allt mellan 100-300 dollar att dra ut en tand.... försäkringen täcker 200 dollar, men ändå... jag vill inte lägga pengar på att dra ut en jävla tand.... prutt vad sur jag är
 
Jag biter ihop ett tag till... Ont så förbannat gör det hela tiden, men jag intalar mig själv att det kommer gå över........ hrm
 
över å ut
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: