February 16 - Saturday!

Idag har Ms.Janice varit här, det är en liten tant som kommer hit varannan lördag för att hon vill hänga med grabbarna, hon kommer tidigt som fan och så stannar hon till halv tolv, för kl tolv åker hon till kyrkan.. Inte för att hon hänger så mycket med kidsen utan hon är fullt upptagen med att städa huset kliniskt rent.. En jävla pli har hon på grabbarna också, dom är tysta och gör precis som hon säger så nåt rätt gör hon, haha..  Hon är skön, hon ser ut som teskedsgumman fast med utsläppt änglahår typ.. alltid långkjol... teskedsgumman får bli hennes nya namn :)
 
Kallt är det fortfarande, längtar till våren!!!! Idag var vi ute på gården och Wil hittade en freesbee, han är så jävla rolig den pojken alltså... Han blev så exalterad och sa hela tiden "I CAN'T BELIEVE IT!" sen när jag visade honom hur man kastade kan ni ju gissa hur han blev, vet inte hur man förklarar hur exalterad han blev, hahha... Andra fraser han kan dra iväg, är om man frågar om han kan göra någonting och så klarar han inte det på första försöket, då bryter han ihop och säger "I can't do it, I'm too young to do this!" :)
 
Har träffat några andra tjejer som också är aupair, dom kommer från colombia.. Dom är trevliga, men kanske inte är några som jag skulle hänga med hemma.. Får se hur det utvecklas, ska ha playdate med en av tjejerna i veckan.. Har träffat en annan tjej som är aupiar genom en annan förmedling och hon verkar mer min typ.. Svårt dedär med att hitta nya vänner... hmmm
 
Måste även berätta att jag har träffat en svensk!! Kan inte beskriva hur skönt det var att prata svenska med någon, att bara få prata utan att behöva tänka efter och försöka hitta ord för allting... Inte för att jag har svårt med engelskan men... Hon är iaf mamma till en av tjejerna i Henrys skola. Träffade henne utanför när jag skulle plocka upp H... Hon var trevlig, och jag fick hennes nummer så jag ska nog ringa henne nån dag och se om dom ska göra nåt "svenskt" och jag kanske kan få hänga med dom lite, eller bara hänga med dom :)
 
Jag är ledig mån, funderar på vad jag ska hitta på.... Jag har lite funderingar på att åka till chicago och IKEA; men jag vet inte... Det är 1½h att köra och åka dit själv? Jag vet inte... Vet inte vad jag skulle köpa heller.. Inte så att jag behöver möbler eller nåt.. Det skulle vara för en köttbulletallrik, och svenskt godis... Måste kolla med Emma om hon är ledig så kanske hon vill mötas upp :)
 
Nu ska jag se ett avsnitt samcrow sen natta... Har blivit värsta nattugglan av detta samcrow, går inte att sluta... GÅR inte... i'm hooked
 
Måste bli bättre på att ta bilder.. Har inte gjort så mkt spännande, det är bara kallt som fan så vi är mest inne så jag tror inte ni vill se det.. :P Va och käkade middag med Delia (en av aupair tjejerna) och det blev cheesecakefactory, första gången för mig, och det var gott.. Dom hade mycket att välja på, jag trodde dom bara hade cheesecake, men inte det.... :)
 
 

Kommentarer
Postat av: ANNO

Kiks! Om du åker till Cheesecake factory igen måste du prova deras "Bang bang chicken & shrimp" tror jag det heter. Det är en typ thailändskt inspirerad rätt, så jäääävulskt god! :D

2013-02-17 @ 17:50:29 / URL: http://annaekvall.blogspot.com
Postat av: Wittur

Haha söt tant... :)

P.s älskar att du är så duktig på att uppdatera!! Puss

2013-02-17 @ 19:35:51 / URL: http://karinwittur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: