SEPTEMBER 22ND - Slöa söndag

Har drömt en jäkla massa inatt också... Det går i perioder sånt där, jag undrar vad det beror på.. Ibland drömmer man varenda natt och sen kan det bli ett glapp och så drömmer man inte på sjukt länge... Älskar drömmar där man kan flyga eller nåt sånt coolt... Tänk om man ändå kunde styra sina drömmar, shit så kul man skulle ha :-)
 
Eftersom jag sovde halva dagen igår så var jag såklart pigg igårkväll, så jag tror jag var vaken till 2-3 nångång innan jag kunde somna.. Såklart resulterade det i att jag sov länge idag också.. Jag ställde dock klockan på tio så jag inte skulle sova bort hela dan. Så jag snackade lite med Elvis å c/o sen ringde jag vickan pickan.. Tog en dusch och sen åkte jag och Luana till IKEA! :-) Det är sjukt nära, tar typ 15 min att köra dit! Så dit kommer det bli många turer! Kändes precis som västerås varuhus, läskigt likt! Så jag fick mig köttbullar och potatismos, MUMS! 
 
Köpte en platta till datorn, en sån man har datorn på i knät, om ni förstår vad jag menar.. värsta kapet, den kostade 3 dollar så alltså 20 spänn? sjukt värt! Och en potatisskalare.. Försökte hitta en osthyvel, men dom var slut.. Så jag köpte ingen herrgårdsost! Som jag längtar efter herrgårdsost!! Tänk er en rostad macka med ost, skinka och gruka! YUM! På tisdagar har dom kids eat for free, så Luana ska ta med Graham och käka lunch, så då hakar jag kanske på... Sen pratade vi om vid middan att ha en family-ikea-day.. Maj gaad vad jag känner att jag hamnat rätt här! love it love it love it! 
 
Ska åka och kolla in ett gym imorgon också.. Dom ska tydligen ha au pair priser så jag ska se vad det kostar, och dom lär ha nån typ av free trial så jag ska testa det några dagar... Sen har jag hittat ett annat gym som också är nära, dom har 3 days trial, så det ska jag också testa, och kolla vad det kostar... Imorgon ska löpbandet här hemma också börjas användas! for sure! 
 
Ikväll är det SOA!!! Om exakt 20 min, så jag ska se det och sen tvinga igen ögonlocken! Det blir tidigt imorgonbitti, ny vecka och kidsen ska till skolan! Känns som jag varit här i en evighet redan, men det har inte ens gått en vecka.. sjukt. Idag var jag ute på gården med grabbarna och så gick vi ner till grannen för dom ville klappa "hunden". Så vi sprang ner dit och dom knackade på och gick in, och det visar sig att det är en hundvalp, en FÄRSK en, endast 7 veckor var lilla livet.. En golden valp. Sötare får man ju leta efter. Dom hade precis hämtat henne och kommit hem, så hade jag vetat det hade vi inte gått dit. Stackas liten med massa barn kommer inspringandes.. Så jag lät dom va där i typ 5 min sen sa jag att vi var tvungen att gå, kändes lite awkward efter att hon berättat att dom praktisk taget just kommit innanför dörren med henne.. Lill Kato fick inte träffa nån alls dom första dagarna.. Fast hon är ju en liten tuffing min lilla terror, hon älskade ju alla hon stötte på trots sina 8 veckor gammal :-) 
 
Har fått nys om att det bor en svensk familj två hus bort också, pappan jobbar på svenska ambassaden.. Dom har tydligen 4 barn och har bott här i lite över två år nu, så dom måste jag gå och hälsa på! Dom hade sagt att jag var så välkommen över om jag ville prata lite svenska för en stund :-) 
 
Det var allt för idag! Det händer ju saker hela tiden här så nu känns det som jag har massor att uppdatera om! :-) kul kul kul kul! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: