FEBRUARY 16TH - Skiitrip!!

Alltså att man kan bli så lycklig av att få åka nerför ett fjäll! Ren och skär lycka alltså!! Vi klev upp supertidigt igårmorse (lördag) och packade in oss i bilen och körde till whitetail mountain.. Två av grabbarna hade aldrig, ALDRIG, åkt förut.. Inte ens varit i en skidbacke! Så dom var spända och aningens nervösa :) 
 
Vi kom dit vid tio tiden, supertaggade och så hyrde vi utrustning och grejade på, sen upp i barnbacken det första vi gjorde! Och värsta chocken, men dom stog på brädan! Dom kvaddade rätt rejält när dom väl slog i backen, men dom kämpade på :) Love it! Perfekt snö i backen och efter lunch kom solen fram också så det var heeelt perfekt. 
Åkte på till runt fyra tiden, då tog vi en break och åkte och checkade in på hotellet och tog en powernap. Sen på't igen vid sjutiden, på med alla kläder igen och så åkte vi och köpte mat och sen iväg igen upp till backen.. 
Kvällsåkningen var nästan bättre än på dagen.. Inte lika mycket folk så man slapp alla köer och så.. 
 
Det var länge sedan jag skrattade så mycket, och det finns inget som toppar känslan då man åkt en heldag och sen kommer hem och mysar ihop sig i myskläder och bara chillar... Toktrött i hela kroppen.. Mina ben är helt slut! Vi åkte tills backen stängde vid klockan tio, då åkte vi och köpte kvällskäk och tog några öl på hotellrummet! Helt perfekt! 
 
Kom hem för en timme sedan, så nu har jag packat upp allt och myst ner mig i sänge... Fick med mig grabbarnas redbox filmer hem, så jag funderar på att slå på captain phillips.. Har hört den ska va jäkla bra... 
 
Puss å gonatt! 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: